Pagina's

maandag 22 juni 2015

Hoe een dipje te overwinnen

Ik heb best een drukke, hectische periode achter de rug.
En zoals steeds gaat dat bij mij gepaard met een serieuze dip.
Zo een periode waarin ik niets wil doen, dus ook niet creatief zijn.
Ookal geef ik mezelf dan vaak een genoeg een denkbeeldige schop onder m'n kont, 
Die vibe komt niet vanzelf terug ... Alsook deze keer niet.
De afgelopen weken heb ik mijn avonden vooral al luierend in de zetel doorgebracht, 
Serie op en verstand op nul, lekker loom en vreselijk lui. 
De weekends werden al feestend doorgebracht, etentjes hier en feestjes daar,
Babysit trouw op post en doodop terug aan de nieuwe week beginnen ...
Wat dan weer resulteerde in meer 'zeteltjes gehang'
Enfin, u snapt het wel, ik zat even serieus onder nul wat het energie niveau betreft.

Maar afgelopen weekend kwam daar verandering in!
Zoals ieder jaar vieren wij het derde weekend van juni aan zee ...
Manlief met zijn drinkebroers van de voetbal (het zijn dan nml bierfeesten in Middelkerke),
En ik met mijn 2 kindjes en een goed boek. 

Ondanks het slechte weer dat ze voorspeld hadden, was het zaterdag bakken en braden op het strand.
Zo erg zelfs dat ik zowel voor mezelf als de kids snel een nieuwe outfit ben gaan shoppen,
Die jeans broek was namelijk vreselijk verstikkend. 
Terwijl de kindjes zich uitleefden op het strand en de speeltuin nestelde ik mij in een zeteltje op een van de 'beach bars' te Middelkerke samen met het boek 'bevrijd mij' van Julie Kenner.
Het betreft hier het eerste boek uit een trilogie à la 'vijftig tinten' en de bladzijden tikten weg, samen met een heerlijk verkoelend drankje om zowel de letterlijke als figuurlijke hitte uit het lijf te verdrijven.
Ik kan jullie verklappen dat het eerste boek op anderhalve dag werd uitgelezen, zo spannend is het!

Verder heb ik vooral genoten van de rust en de stilte, we zijn twee dagen gaan ontbijten, lunchen en dineren. Ik heb geen pot, pan, mes of lepel vast gehad om zelf te koken maar heb het er een heel weekend volop van genomen met m'n kindjes. Zij mochten op de kermis, de gocarts, de speeltuin, de springkastelen, ... En onze batterijtjes werden als vanzelf weer opgeladen. 

Het resultaat mag er ook zijn, want deze middag heb ik tijdens mijn uurtje pauze eindelijk weer de draad van het naaien opgepikt. De tassen voor de juffen werden netjes geknipt, en vanavond worden ze in elkaar gestoken! Ook de volgende projecten liggen al klaar, dus we zijn weer vertrokken!!

Vanaf nu weten we dus wat te doen bij zo een dipje, gewoon een weekendje aan zee boeken :) 
En jullie, wat doen jullie om een naai dipje te boven te komen? 

Nog even wat sfeerfoto's om jullie te laten meegenieten van mijn weekendje, het moeten niet altijd creatieve projecties zijn die we met jullie delen he ;) 
En heel binnenkort volgt dan sowieso de blog met de 'juf' cadeautjes! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten