Pagina's

woensdag 19 november 2014

Een frozen Kleedje voor mijn jarige

Sinds Fleurtje voor de eerste keer de film Frozen zag, was ze verloren.
Ze was er meteen van overtuigd dat ZIJ een kleedje zou hebben als ELSA.
EN bovendien ging mama dat maken ...



Euhhhh, oké dan ...
Wat doe je dan als 'goede' mama, je beloofd dochterlief een Frozen kleedje.

Intussen hebben we de film al ruim 80 keer gezien, en kennen we hem
van binnen en van buiten. Zo ook het kleedje ...

En Fleur is een volhardende kleine meid, dus er ging geen dag voorbij
zonder de vraag wanneer het haar verjaardag was zodat ze een
Frozen kleedje kon krijgen gemaakt door mama.

Dit alles speelde zich af deze zomer, dus ik dacht we hebben ruim de tijd.
Het bleek ook dat mijn dochter niet de enige was met die wens,
want Facebook en Pinterest werd bezaaid met Frozen kleedjes.
Altijd handig als je op zoek bent naar inspiratie natuurlijk :-)

Ik wachtte op het stoffenspektakel om mijn stofjes te kopen, en ik moet zeggen
ik heb een echt koopje gedaan. De stof voor het kleed kostte amper €9.00 !



Op een avond kwam ik samen met mijn mama,
wij hebben normaal een wekelijkse naaidate moet je weten,
en begonnen we aan het patroon.
Ik had het internet al afgeschuimd naar kant en klare patroontjes,
maar vond nergens echt mijn ding.
Dus maakten we er onze eigen variatie op.

Een simpel bovenstukje werd op een tip gebracht,
er werken kapmouwtjes aangezet,
de rok werd een lange rimpelrok
en de cape kon makkelijk afgehaald worden
aangezien hij met velcro werd vastgezet.
En als extra verrassing, maakte mama er nog een kroontje bij!



Ere wie ere toekomt natuurlijk,
mijn mama heeft het hele kleed in elkaar gestoken.
Ik ben niet iemand die graag met andermans pluimen gaat lopen,
dus ik wil haar daarvoor nog eens extra bedanken!
Uiteraard had ik het graag zelf gemaakt,
maar mijn machine 'at' als het ware de pailletten stof op ...
Dus moest ik het jammer maar helaas wel uit handen geven
als ik dochterlief niet wou teleurstellen.

En vandaag is het dan zover, haar verjaardag!
Zo fier als een gieter deed ze haar kleedje aan.
Ze draaide en keerde, ze lachte en was gelukkig.
Van de juf mocht ze haar kleedje zelf aanhouden in de klas!
Super bedankt daarvoor juf :)





Missie geslaagd, dochter gelukkig, mama gelukkig !


Bedankt voor het lezen,
en tot een volgende keer!

Groetjes,
Katrien

2 opmerkingen:

  1. Voor dat blije gezichtje doe je graag die moeite nietwaar .
    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ze straalt gewoon in haar Frozen jurkje. Heel moi gedaan hoor. Proficiat

    BeantwoordenVerwijderen